emjans.blogg.se

The only thing thats make sense in this crazy world, is rock n' fucking roll.

Ledig måndag

Publicerad 2013-05-13 11:20:43 i Allmänt

Vilken perfekt helg! I lördags hade jag och Pontus dejtdag och bara va med varann och lunchade på stan gick runt lite, köpte lite mat, lagade den tillsammans och gosade resten av kvällen! Igår åkte vi och fiskade med Pontus kusin Linus, fick en liten liten gädda så det gills knappt.
 
Och nu sitter jag i sängen och är ledig! Fruktansvärt skönt måste jag säga! Har absolut ingenting planerat idag, och så ska det förbli.
 
Jag har ändrat mina mål lite grann när det gäller viktnedgången. Jag vill ha kvar mina bröst och rumpa, så från och med nu så satsar jag på målet i spegeln, är jag nöjd med vad jag ser? Hur vill jag att kläderna ska sitta? Osv. Sedan kan vågen visa si eller så. Jag märker ju på min kropp att jag är hälsosammare och tränar och så, men jag äter ju i princip samma mat (fullkorn ist för vitt) och märker ändå resultat. Det jag får kämpa med är mina tvångstankar att jag måste äta upp allt på tallriken, och om det är gott måste jag bli proppmätt. Det sistnämnda är ju lite för att jag älskar god mat, och känner nästan inget stopp i mig. Tänk er när grillsäsongen börjar nu vad jobbigt det blir för mig (det bästa jag vet i matväg). Tvångstankarna har jag kämpat länge med. Men har bättrat mig och tvingar mig att skjuta undan tallriken när jag är mätt.
Nä nu ska jag gå och göra mig iordning en lunch! Träna lite hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Messin with me is to piss in the wind.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela